torsdag 9 juni 2011

Fiolupptäckt

Hej!
Jag var på upptäcksfärd idag, för jag inte hade något annat att göra. Men det klart, upptäcksfärder är ju alltid kul!
Jag hittade en sån här konstig grej.
Hrmm...
Jag var bara tvungen att öppna den.

Det blev ju bara mystiskare och mystiskare ju mer tiden gick.
Jag kunde inte hålla mig längre då, jag frågade Ella vad det var. Hon sa att det var en låtsasfiol i miniformat.
Så visade hon hur den skulle sitta ("På axeln, såhär!") och hur man spelade ("fram och tillbaka med lugna rörelser. Och sen så håller du såhär. Det ska få plats en fågelunge mellan handen och fiolen. Eller ja, din fiol är ju så liten så att det nog bara får plats en loppa eller nåt"). Men jag tyckte det var för svårt och bad om något lite lättare sätt att spela. Då visade hon att man kan hålla den som en cello.

Undrar om det finns Cellolektioner för amigurumisar?

Kram!
/Kolan

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är smart Kolan,men säkert svårt med fiol,du har lite "´fel" fingrar.Prova piano!