tisdag 5 juli 2011

Brev är kul!

Hej!
Jag har märkt att Ella har en brevkompis. Alltså en vän som hon skriver brev till.
Då tänkte jag såhär: "Det är ju sjukt orättvist. Jag vill också ha en brevvän!"
Så jag frågade Skalman om han hade något emot att vi brevväxlade. Det hade han inte! Så nu är vi brevvänner.
Ser ni breven?
Vi har redan skickat några brev faktiskt.

Men... Det uppstod ett problem!
Om man ska skicka brev så måste man ju ha en Brevbärare. Och det hade vi inte!
Men det är tur att man har många fina kompisar som ställer upp.
Vitnos är en av dom.

 





Hon fick en liten hatt och en halsduk utav Ella.


  Stora kramar och många tankar  Kolan                                 
                                                                          


4 kommentarer:

Andreas Hummerdahl sa...

Hör halsduken ihop med Vitnos nya yrke som brevbärare eller var det mest en gåva?

Kolan sa...

Det var en ytterst bra fråga. För den har jag inget svar på.
Men det är troligt att halsduken är där för att Vitnos' gamla halsduk var röd och inte matchade brevbärar-hatten.
Eller så var det bara en gåva.
Men det kan ha varit så att Ella hatade den förra halsduken (för den var otroligt ful) och hittade ett tillfälle att byta ut den.
Men, som sagt, JAG vet inte.

roliga_jag_ på KPW sa...

Fina brev! <333
Jag vet att jag inte kol(l)at in vad Kolan gör på länge, men nu när det är sommarlov finns det så mycket annat man vill göra än att vara inne på datorn hela tiden.
Men jag har läst många av inläggen men inte kommenterat. sry!
Kramizar Roliga_jag_

Kolan sa...

Men jag har inte heller hur mycket tid som helst!
Jag skriver just nu, istället för varannan dag, en gång i veckan. Och det är ett tecken på att inte ha tid! Så det ska du inte skämmas för.