onsdag 10 oktober 2012

Besök från yttre rymden

Hej!
Idag jag jag lite på stan. Amigurumi-stan, alltså. Det händer alltid en massa roliga grejer där. Som att de höll på att bygga ett nytt hus framför LEGO STAR WARS©-byggnaden, och att någon öppnade en bilverkstad lite längre ner på Gurutorget, och att Eve och Konitchiwa för första gången pratade med varandra. Wow!

Men mitt i all denna röra låg det en flicka på marken. Hon var väl en 20 år, och hon bara låg där 
på marken... Ganska oroväckande. Jag satt på ett fik med Skalman och såg allt genom fönstret. 
Flickan reste sig lite förvirrat upp.. som hon undrade "VAR SJUTTON ÄR JAG???" 


Sedan tittade hon förtvivlat upp i skyn, som om hon letade efter någon, eller något.

Jag gick fram till henne och frågade om jag kunde hjälpa henne.

Då tittade hon bara på mig med en matt min och sa:
"Jag är väldigt, väldigt trött."
Så jag tog med flickan hem, kokade lite te till henne och lät henne vila. Hon sov många timmar!!

När hon äntligen vaknade drack hon upp det kallnande téet och berättade om vem hon är och var hon kommer ifrån.

Hon hette Leia Organa och kom från en annan planet. Den planeten hette Alderaan... Men den hade blivit förintad av, hennes (föredetta onde) far. "Sluta svammla", tänkte jag, men jag sa inget. Hon var faktiskt väldigt snäll... Fast hon svammlade.
Hennes coola frissa!!
Kram KOLAN

Inga kommentarer: