torsdag 19 maj 2011

En liten godisblanding

HEEEEJ!
Det här inlägget kommer verkligen bli blandat. Det kommer handla lite om en vän, pyttelite om en operation, lite mer om Star wars ... Ihopblandade ämnen i ett inlägg som godisar i en skål ungefär!

Ella har fixat en ny kompis till mig.
Han är turkos och vit, har en rosa och lila mössa på skallen, och han är tillhör dem som funderar.
Han funderar på saker och ting och frågar grejer. Ella svarar så gott hon kan på alla frågor.
Han är bara en halv decimeter stor.
Kan ni gissa vad han är? ...
 ... En minipingvin!

Ja, ni ser hur liten han är.
Han och jag pratade lite tillsammans.
Han berättade att han inte kan gå någonstans utan sin mössa.
Jag berättade att jag inte har någon mössa.

Jag måste skriva Mössa på min önskelista!!

Sen måste jag bara berätta att jag har opererat mig. Jag har fått en snyggare svans och förbättrade sömmar.  Nu är jag verkligen sötare än sötast.

Jag och Greg lekte Star Wars idag. (Vi såg Star Wars på internet. Så hyrde vi den filmen... utan att Ella visste något... men hon blir inte så arg när hon märker det tror jag.)


Jag ville vara Prinsessan Leia.
Och Greg ville vara Darth Vader, men vi hade ingen svart dräkt till honom så han tog på sig...
...en strumpa.

Vi hade pennor till lasersvärd.
Tyvärr såg inte Greg någonting under hela leken men det var ganska kul ändå.

Stora kramar!
/Kolan

2 kommentarer:

Tilia sa...

Vad är din mailadress? Du kan skriva den i min blogg bland kommentarer så ser ingen annan den.

Kolan sa...

Jag vill inte lämna ut min mailadress.
Sorry...
Men tack för erbjudandet!