tisdag 20 december 2011

Mössa & vantar till minimal varelse




Liten och detaljerad.

Oh.

Hej!
Det finns minimänniskor i den här världen: Bebisar. De måste också skyddas från kyla.
Därför virkade Ella små mössor och vantar till en av alla dessa småfolken i världen. Nämligen en vän till henne, Vera!
Meh, Ella gjorde inget till mig. Liksom, jag är ju hennes... barn typ? Jag är också en... Bebis... tror jag..? Men jag är INTE avundsjuk - jag lovar.
 Jag testade iallafall allt och kollade att de såg bra ut inuti.
Hmm... Inspektör K. Olan hoppade fram.
Jadå. Det ser... OKEJ ut.

Den som säger att jag är avundsjuk dör!
Jaha... Har alltid undrat om livet i en mössa...

"Goddag! Kolan var namnet. Ska vi SKAKA HAND??!"

Inte avundsjuk. Inte avundsjuk. Inte avundsjuk...
Kram Kolan

Inga kommentarer: