måndag 14 mars 2011

Söt råtta och tidningar

Hej!
Ella har haft en råtta, men jag har inte sett den. Jag har bara sett bilder på den. Men den är otroligt söt... Nästan lika söt som mig. Men jag är fortfarande i topp! :)
Här är en fin bild på Råttan. Hon hette Smulan.
Så fin!
Och så söt... Ella gav bort henne till Råtthjälpen. Det gjorde hon för att Ellas pappa blev allergisk. Han vaknade med andnöd varje dag. Här är en bild på henne på ratthjalpen.se. Men nu heter hon Isabella! Det tycker inte jag är ett råttnamn.
Och nu ska berätta om att Ella har skrivit ett nummer av hennes tidning, "Mumsbums!"
Det är en rolig tidning. Den innehåller recept, virkförklaringar, fakta, intervjuer, artiklar.... och jättemycket mer!
Men titta - JAG på omslaget! Wow!
Ja, hon intervjuade mig ju. Men att hamna på framsidan.... Då har man ju lyckats på nåt sett.
Och eftersom hon gjorde en tidning så var jag också tvungen att göra en. Men min heter "Gurumi!" Den handlar om - håll i dig nu - MIG.
Fin va? Det är jag på omslaget där med. Jag ska söka patent på tidningen.
Hoppas ni har det bra, alla läsare.^-^

Stora kramar!

/KOLAN

1 kommentar:

Tilia sa...

eftersom jag har fått ganska konstiga brev på min bloggmail från någon väljer jag att ha lösenord på min blogg. användarnamn: tiliaa lösen: hejdu