måndag 4 april 2011

Tre sköna råttor

Hej!
Ella red igår, och då var jag ensam i hennes rum.
Jag kollade runt lite efter fler vänner, och då hittade jag tre urcoola gosedjur.
Råttor också!
Ella fotograferade dem åt mig.
Den grå heter Theo. Och den bruna heter Anna. Och den vita heter Pärlan!
Theo är väldigt blyg har jag märkt. Och så är han en liten tröttis! Han sover mycket.
Anna är däremot INTE blyg. Det var hon som hälsade på mig först.
Pärlan är lite kaxig... Och så klättrar hon jättebra.
(Ser du mig i spegeln?)
 Ella försökte få fler bilder, men eftersom jag hela tiden vill vara med på bilderna så gav hon upp. :D


Jag sa till Ella idag:
"Asså, det blir ju aldrig sommar! Det är som om solen inte orkar gå upp!"
Men då sa hon:
"Vadå? Det är solen som är lite morgontrött, bara."
Det tycker jag var ett bra svar. Ett sånt där svar man ska tänka på ofta.


Kramar! (Stora, såklart.)

/Kolan

Inga kommentarer: